We kennen het allemaal. Frustraties en irritaties op de werkvloer. In projecten of in de dagelijkse samenwerking met collega’s. Veroorzaakt door onuitgesproken aannames, verwachtingen en conclusies. Die vaak onbewust zijn, maar wel leiden tot energievretende situaties.

 

Ik leer jou en je medewerkers hier effectief mee om te gaan. En dit in de toekomst te voorkomen, zodat er meer tijd en energie overblijft voor jullie echte werk.

 

Maar er is meer!

 

Bij mijn klanten komen ook andere knelpunten op tafel. Praktische dingen waar medewerkers tegenaan lopen in hun dagelijks werk. Die te maken hebben met werkprocessen en ondersteunende systemen. En dan gaat mijn consultant hart sneller kloppen, want ik heb jaren als IT-consultant gewerkt en me vooral gericht op die processen en systemen. Want er is niets zo killing voor bevlogenheid en productiviteit als geremd worden door dit soort dingen.

 

Naast problemen oplossen in de menselijke dynamiek, vind ik de praktische facilitering ook een heel belangrijk en uitdagend onderdeel. Wat nog lang niet altijd een plek krijgt in mijn trajecten bij klanten. Maar juist de combinatie is de sleutel tot succes. Want daarmee wordt het werk voor de medewerkers, het team en de hele organisatie gemakkelijker en leuker. En dus gaat de productiviteit nog verder omhoog.

 

Ben je of ken je iemand die weet: ‘Ja, mijn mensen zijn ook gefrustreerd over de processen en systemen, maar het is te veel om dat nu allemaal zelf te veranderen’, bel me dan. Dan kijken we samen waar verbetering mogelijk is en hoe we dat aanpakken en inrichten. Ik loop wat langer mee in je organisatie waardoor ik de mensen nog beter leer kennen en dieper op de inhoud in kan. En zo pakken we alle oorzaken van de frustratie aan.