Frank weet precies hoe hij het hebben wil. Zoals hij het tot nu toe altijd heeft gedaan. Zoals hij gekomen is waar hij nu staat met zijn bedrijf. Begonnen met helemaal niks, altijd hard gewerkt. De eerste jaren in zijn eentje en sinds een paar jaar met personeel. Hij is heel duidelijk naar zijn mensen over wat hij van ze verwacht. Niet alleen over wat er moet gebeuren, maar ook wanneer en hoe hij dat het liefst gedaan ziet. Kwaliteit staat hoog in het vaandel bij Frank en dat heeft hem een trouwe klantenkring opgeleverd. Logisch dat hij vasthoudt aan zijn manier van werken want het gaat goed met het bedrijf van Frank.

 

Toch is er één onderdeel waar Frank wakker van ligt. En dat is zijn personeel.

 

Hij is teleurgesteld in ze. Met zorg geselecteerd en aangenomen, dus waren zijn verwachtingen hoog. Toch leveren ze niet wat hij verwacht. Ze reageren niet snel genoeg op klantvragen, zijn niet zo alert als hij op kansen en pakken zaken in zijn ogen niet adequaat op. Daarom is Frank de hele dag bezig een oogje in het zeil te houden en bij te sturen waar nodig. Het frustreert hem dat ze het zonder hem niet kunnen.

 

Want hierdoor is hij het grootste deel van zijn tijd kwijt aan controleren van zijn medewerkers en aan het bespreken van wat hij precies van ze verwacht. Tijd die hij liever zou besteden aan nieuwe plannen. Want Frank wil zijn bedrijf graag verder laten groeien. Door naar een volgend niveau.

 

En hij denkt dat dat niet lukt omdat zijn medewerkers niet goed genoeg zijn, niet weten wat ze te doen staat of niet betrokken genoeg zijn. Dus blijft Frank zijn verwachtingen uitleggen aan zijn mensen. Steeds vaker en steeds indringender. Maar het helpt niet.

 

Daarom ziet hij zich genoodzaakt veel zelf te blijven doen en zich overal mee te bemoeien. Daarmee bereikt hij dat dingen op zijn manier gaan, maar hij weet ook dat dat niet vol te houden is (eigenlijk houdt hij het nu al nauwelijks vol), vooral nu een deel van zijn mensen ook nog thuis werkt.

 

En het is zeker niet vol te houden als hij verder wil groeien.

 

Frank voelt dat hij zijn plafond nadert maar toch gaat hij door.

 

Elke keer hoopt hij dat zijn mensen nu wel begrijpen wat hij bedoelt en het eindelijk wèl gaan oppakken zoals hij wil…. maar er verandert niets.

 

Frank verwacht een verandering bij zijn mensen. Maar wat hij niet ziet, is dat dat eerst een verandering bij hem vereist.

 

Zijn bedrijf kan pas groeien als hij eerst zelf de volgende stap zet. Als hij leert loslaten, leert delegeren en beseft dat zijn medewerkers juist daardoor gaan doen wat hij wil. De echt grote ondernemers op deze wereld hebben hun positie immers ook niet bereikt door alles alleen te blijven doen.

 

Maar wat moet hij dan praktisch veranderen? Dat vertel ik je in mijn

Gratis online masterclass ‘Gedoe in je team kost veel of brengt veel. Waarvoor kies jij?’. 

Woensdag 21 oktober a.s. om 19.30 uur.

 

Herken jij je in het verhaal van Frank? Of denk je stiekem dat jouw medewerkers ècht niet zonder jou kunnen? Zorg dan dat je er bij bent!

 

Ik leer je waarom mensen juist in actie komen als je de teugels laat vieren en niet overal bovenop zit. En hoe jij het vertrouwen krijgt om ze ook daadwerkelijk los te laten. Zodat dingen gaan zoals jij wilt, je de doelen bereikt die je voor ogen hebt èn jij meer tijd krijgt om nieuwe plannen te maken voor de toekomst…. of om eindelijk eens die vrije middag te nemen.

 

Zie ik je woensdag? Klik dan op de knop hieronder.

 

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Ja, ik ben bij de masterclass” style=”flat” color=”warning” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.qlaver4.nl%2Fgratis-masterclass-gedoe-in-je-team-kost-veel-of-brengt-veel-waarvoor-kies-jij%2F|||”][/vc_column][/vc_row]